Tuesday, November 2, 2010

L.O.V.E atau C.I.N.T.A ?






ape itu cinta ? what is love ? 
orang kata cinta itu buta? 
orang kata lagi cinta itu indah tapi kadang kala menyakit kn juga ? 
entah laa .mintak maaf sbb saya tidak mengerti ape maksud sebenar apa itu LOVE .


biasa laa orang mcm saya mmg ZEROO kalau msk bab cinta nie 
tapi kn teringt time sekolah rendah dulu .
bestnye laa tgk kawan2 semua ade couple .
indahnye laa tgk org bercinta nie 
bila kawan2 dah ade couple saya pun nak jugak merasa .atau bahasa kasarnye
BATAK ! haha
pernah jgak terfikir soalan nie 
"tade org nak aku ke ? "
"yelaa aku tahu aku tak cantik plus gemuk plak tu kn !"
ya ALLAH naif nye laa saya ketika itu 
yela pemikiran nie tak matured lagi .budak-budak la katekan  

tapi lama kelamaan rasa nak bercouple tu mcm dah pudar .
sbb ape ? sbb die maybe berkaitan ngn kawan .
aish mmg pengaruh kwn betul.haha
yelaa memulaa tgk mmg laa bahagia jeaa tgk org bercouple nie 
tp tak smpai 2,3 bln BREAK UP ! 
and si lelaki tu plak tak smpai sebulan dah dpt cari pengganti 
tak guna punya JANTAN ! kesian tgk kawan saya tu .
bila benda tu dah terjadi rasa nak percaya kt laki pun ssh .
hmmm 


then,ade  kawan nie suruh baca2 article dkt ILOVEISLAM.COM tu .
ade mcm2 article .lagi2 pasal org bercinta nie 
tapi salah satu article tu tajuk die zina hati ! 

huh?zina hati ? ape tuu ? 
zina hati tu mcm kalau kite ingt kt someone or rindu kt someone
atau sebaliknye ia merupakn satu dosa besar .
ya ALLAH .
serius ! lps baca tu mmg sentap gilee 
okay ,i admit mmg sekarang nie saya ade meminati hamba Allah nie .
tapi tade laa mengharap nk couple
ade juga kekdg tu teringt kt die .
tapi tak tahu laa plak boleh berdosa .
soo ,drpd buat dosa saya pun berhenti laa pikir pasal die 

fikir balik kn ,kalu saya ade jodoh dgn die kiteorg still tetap samakn ? 
mcm org ckp jodoh takkn kemana 
tetibe jea kn teringt org ckp setiap manusia nie Allah dah tetap kn jodoh nya awal2 lagi .
cuma lambat atau cepat jeaa .soo sabar laa .haha

soo,umur yg baru 15 thn nie yg semmgnye tak layak lagi nk pikir psl cinta nie 
baik study molek2 dulu .dpt msuk U pastu keje bagi my dad duit hasil titik peluh saya
baru pikir psl cinta
tak pun kalu time tu mmg tgh ade org meminang .saya on jeaa.yelaa nak mengelak kn drpd 
buat zina kecil-kecilan .baik kawen terus .kurang laa dosa kn ? .


sekarang nie yg penting bg saya ,
cinta pada yg SATU dulu ! 
saya nie masih terubang abing lagi .masih hanyut lagi nie .
saya mmg tgh under proses nak berubah and mencintai-NYA dgn lebih mendalam
soo ,doakn saya dpt cinta yg sejati dunia akhirat 
amin~








No comments:

Post a Comment